WizardPlace

Welkom op WizardPlace!

IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deel | 

Welk geloof heb jij?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Albus Perkamentus
Schoolhoofd

Man
Aantal berichten : 125
Leeftijd : 28
Registration date : 10-11-08

BerichtOnderwerp: Welk geloof heb jij?   vr nov 21, 2008 7:38 pm

Zoals de titel al zegt: Welk geloof heb jij? Met welke geloof ben je opgegroeid? En ben je daar tevreden mee? Of wil je liever een andere godsdienst zoals de islam of het boeddhisme? Laat het hier allemaal weten! Wink

Profiel bekijken http://wizardplace.actieforum.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 1:36 pm

Ik ben gedoopt , eerste communie gedaan en m'n vormsel.
Dus eigenlijk ben ik christelijk , maar zo erg geloven doe ik niet

Laatst aangepast door Sue Fuego op zo nov 23, 2008 3:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 2:21 pm

Ik ben ook gedoopt en heb ook mijn beide communies gedaan, maar verder heb ik niks, maar dan totaal niks met het christendom.
Ik heb wel een ander geloof, namelijk Wicca. Ik voel me daarin veel beter thuis en heb echt het gevoel dat dat is wie ik ben.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 2:24 pm

Ik ben Christelijk, van huis uit tenminste, want zelf heb ik niet zoveel met het geloof.
Ik vind het Boeddhisme wel een heel mooi geloof.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 3:02 pm

Zelf ben ik niet gelovig en ik ben ook niet gelovig opgevoed. Ik voel mezelf ook niet aangetrokken tot een bepaald geloof, waardoor ik dat wil gaan naleven. Wel vind ik geloven altijd erg interessant. Mijn profielwerkstuk doe ik dan ook over geloven, omdat ik het heel intessant vind om er dingen over te lezen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 3:03 pm

Ik ben niet gedoopt, maar ik heb op een katholiek basisschool gezeten en zit nu op een christelijke school. Ik geloof niet echt in god ofzo.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 3:27 pm

Ik ben helemaal niet gelovig opgevoed. Wel heb ik altijd op christelijke scholen gezeten. Verder heb ik niet zoveel met godsdiensten al vind ik het hindoeïsme en boeddhisme heel interessant. Ik geloof wel in reïncarnatie enzo.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 3:38 pm

Ik ben gedoopt en heb me communie en vormsel gedaan. Ik ben dus christelijk. Maar doe er niet echt veel mee.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 3:47 pm

Ben gedoopt, heb m'n communie en vormsel gedaan en ben misdienaar in de katholieke kerk eens in de zoveel tijd. Ik geloof een beetje.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 4:11 pm

Ik ben eigenlijk helemaal niks. Ik geloof best in dingen, maar die zijn niet gebonden aan één geloof. Zo geloof ik bijvoorbeeld niet echt in een god, maar ik vind de theorie van de Grieken erg interessant en mooi. Dat er voor alles een aparte god is.
Ik ben niet gedoopt, heb geen communie gedaan of whatever, dus ben ik eigenlijk niks Wink Ik ben mij, en als een cliché zal ik dan maar zeggen: ik geloof in mezelf Very Happy
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 4:54 pm

Ik ben wel gedoopt, maar dat was niet om christelijke redenen. Bij mij in de familie word zowiezo iedere eerste dochter gedoopt. Dan word de doopnaam Anne met daarachter de naam van de oma. Zo is die van mij Anne Magreet, omdat me oma dus Greet heet. Ik ben niet godsdienstelijk opgevoed, juist het tegenovergestelde. Ze hebben me wel geleerd respect te hebben voor mensen die wel geloven, maar ze hebben me ook het cynische tegenover het geloof bijgebracht.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 6:10 pm

Ben niet echt gelovig opgevoed.
Maar heb wel altijd op een katholieke school gezeten dus ja Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   zo nov 23, 2008 6:24 pm

Ik ben gedoopt, heb mijn 1ste communie en mijn vormsel gedaan, maar geloof niet! Ik heb wel respect voor geloven van anderen, en ik bemoei me er weinig mogelijk mee..
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   di nov 25, 2008 4:05 pm

Nou... ik ben opgegroeid met een Joodse vader en een atheistische moeder... ik zelf doe wel aan de Joodse feesten en zo maar heb niet mijn Bat Mitzva gedaan toen ik 12 werd enzo.
Maar ik zelf geloof wel in hogere machten maar niet volgens een bepaald geloof ofzo. En ik denk dat ik een soort Christelijk zou moeten zijn, alleen geloof ik niet in Jezus dus dat kan ook niet echt xD
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   wo nov 26, 2008 9:34 pm

Ik ben niet gelovig op gevoed mijn ouders zijn daar heel vrij in geweest ik heb wel op een christelijke basisch school gezeten maar geloven doe ik er niet echt in ik heb respect voor de mensen die wel een geloof hebben.
Mijn zus heeft zich verdiept in Wicca en dat lijkt me ook wel heel interesant ik geloof wel dat er nog meer is dan alleen mensen die denken dat ze helemaal geweldig en machtig zijn enzo.
Maar ik weet niet of al die goden van al die verschillende geloven ook echt bestaan.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   do nov 27, 2008 8:00 pm

IK geloof niet in een god, ik geloof in mezelf en in de evolutie theorie. Ik heb respect voor andere geloven en ik vind het ook leuk im te weten hoe het volgens hun is gegaan. Helaas zijn er sommige mensen die de evolutie theorie belachelijk vinden. 'Als de mensen van de apen afstammen dan stamt de olifant van de mier af'. Eigenlijk is dit wel zo want we stammen allemaal of van de bacterien en schimmels.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   za nov 29, 2008 4:51 pm

Kevin Dupont schreef:
IK geloof niet in een god, ik geloof in mezelf en in de evolutie theorie. Ik heb respect voor andere geloven en ik vind het ook leuk im te weten hoe het volgens hun is gegaan. Helaas zijn er sommige mensen die de evolutie theorie belachelijk vinden. 'Als de mensen van de apen afstammen dan stamt de olifant van de mier af'. Eigenlijk is dit wel zo want we stammen allemaal of van de bacterien en schimmels.

Ik vind dat die evolutietheorie wel klopt, al vind ik het niet zo prettig xD ik bedoel, ik stam toch liever van Adam en Eva - en dus indirect van een goddelijke macht - af dan van een of andere aap die zo slim was even op te staan om 2 handen vrij te hebben.

Je zou die twee trouwens samen kunnen voegen en iedereen tevreden stellen door te zeggen dat een god de eerste apen, Adam en Eva, creëerde en dat wij daarvan afstammen xD.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Welk geloof heb jij?   

Welk geloof heb jij?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
WizardPlace :: Dagelijkse Praat :: Godsdienst en Wetenschap-
Ga naar: