WizardPlace
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

WizardPlace

Welkom op WizardPlace!
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 The (Dark) Heiress

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




The (Dark) Heiress Empty
BerichtOnderwerp: The (Dark) Heiress   The (Dark) Heiress Emptyzo nov 23, 2008 10:39 pm

Dit verhaal heb ik op een ander forum al een keer geplaatst. Ik had daar niet zoveel lezers en kreeg niet veel reacties. Ik hoop dat daar verandering in gaat komen nu ik het hier plaats. Dus veel plezier met lezen en ik hoop dat ik een reactie krijg, zodat ik mijn schrijfstijl en dergelijke kan veranderen.

Hoofdstuk 1: De legende/profetie

Er was ooit een legende, een profetie. Allang vergeten door de mensen van nu. We gaan ruim duizend jaar terug in de tijd om het verhaal van deze legende te vertellen. Maar wees gewaarschuwd. Zodra je van de profetie weet moet je zweren het aan niemand door te vertellen! Als je dat wel doet dan… Euhm, ik dwaal af. Wat er dan gebeurd zie je dan wel weer.

Duizend jaar geleden leefden er 4 machtige magiërs, die zoals de meeste van jullie weten Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus hebben opgericht. Goderic Griffoendor, Helga Huffelpuf, Rowena Ravenklauw, en Zalazar Zwadderich.
Zoals bekend van de mythe van de Geheime Kamer leefden de 4 stichters in serieuze harmonie samen en gaven zei kinderen les in toveren.
Toen kwam de welbefaamde ruzie tussen Goderic Griffoendor en Zalazar Zwadderich. Zwadderich verliet de school. De anderen waren ontmoedigd door het vertrek van de 4e stichter, en ook hun verlieten de school. Er kwamen andere leraren die de leerlingen onderwezen, en van de 4 stichters vernam men geen enkel spoor meer.
Behalve één zin die door de school galmde: 2 vijanden worden gebonden.
Nu gaat de legende/profetie verder.
Zwadderich en Griffoendor waren vijanden geworden, en ze wilden niets meer met elkaar te maken hebben. Allebei kregen ze een kind, precies op dezelfde dag geboren. Zalazar Zwadderich kreeg een zoon: Zalazar Zwadderich junior.
Goderic Griffoendor kreeg een dochter: Lillian Ginevra Griffoendor.
Lillian en Zalazar junior (omgedoopt tot alleen Junior) ontmoetten elkaar en vielen voor elkaar. Toen hun vaders erachter kwamen werden ze woedend en er ontstond een conflict.
Lillian en Junior vluchtten weg van huis. Ze kregen een kind, met de krachten van de 2 stichters die elkaar niet meer konden luchten of zien. Maar niet alleen die krachten. Het kind kreeg krachten zoals niemand ooit had gekend.
De krachten zouden de hele planeet kunnen verwoesten, maar ze werden niet gebruikt. Lillian en Junior wilden niet dat hun kind de hele wereld zou verwoestten en ze keerden weer terug naar hun familie. Lillian loog over de vader van het kind en zo wisten Zalazar en Goderic niet dat zei de oorzaak waren van de krachten die zouden vrijkomen als hun kleinkind vrij spel kreeg.
Maar wat niet bekend was, was dat er nog 2 kinderen waren geboren. Lillian en Junior hadden allebei een broertje erbij gekregen.
Uiteindelijk kwam uit dat Lillian en Junior samen een kind hadden gekregen, en Goderic en Zalazar kregen weer ruzie. Het grootste conflict tussen die 2 tot dan toe.
Lillian en Junior konden elkaar nooit meer zien, verbannen tot een levenslange huisarrest.
Maar beide kregen bezoek van een Zieneres. Er werd hun verteld dat er 3 erfgenamen op zouden staan. 1 voor Zwadderich, 1 voor Griffoendor, en 1 die de machten van allebei had, net als het kind van Lillian en Junior. Zalazar en Goderic, brachten hun kleinkind om en de profetie werd daarmee in werking gesteld.
De derde erfgenaam zou de wereld vernietigen stond in de profetie. Lillian en Junior konden niet langer zonder elkaar en hun kind leven en stierven.
Het laatste wat bekend was van de profetie was dat de erfgenaam van Zwadderich het eerst zou opstaan. De erfgenaam van Zwadderich zou de erfgenaam van Griffoendor bekend maken door hem aan te merken als zijn gelijke, en als dat was gebeurd zou binnen 2 weken de 3e en laatste erfgenaam geboren worden.

Verder is er niets bekend over de profetie.
Niemand weet wat er gebeurde met Goderic Griffoendor en Zalazar Zwadderich senior, nadat hun oudste kinderen samen met hun eerste kleinkind gestorven waren.
Volgens sommigen gaat de profetie binnenkort in. Niemand weet wie het is En hoe groot de machten van die persoon zullen rijken.
Zal de hele tovenaarswereld verwoest worden? Of is dit allemaal maar een sprookje? Zullen we het nog meemaken dat het gaat gebeuren? Of moeten we nog duizenden jaren wachten voordat er ook maar iets gaat gebeuren wat in verband kan worden gesteld met deze profetie?
Het enige wat ik nog maar kan zeggen is dat je om dit verhaal te geloven wel de allergrootste fantasie hebt….
Áls je het zou geloven tenminste.
Als je het niet geloofd dan zou ik je aanraden om op dit moment te stoppen met lezen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ook moeite moest doen om het te geloven. Toch heb die grote fantasie. Ik geloof het nu. Ik stond er zelf met mijn neus bovenop toen het gebeurde.
Maar nu genoeg geneuzeld.

Dare you read the following story?
Terug naar boven Ga naar beneden
 
The (Dark) Heiress
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
WizardPlace :: Creativiteit :: FanFictions-
Ga naar: